24 Mart 2009 Salı

Medyanın Gündem Belirleme Gücü

Medyanın Gündem Belirleme Gücü
Erkan Yüksel

Çizgi Kitabevi Yayınları / İletişim Dizisi Etiket: 11,00 TL

Medya insanlarla ne yapıyor? İnsanların ne hakkında düşüneceklerini, nasıl düşüneceklerini ya da nasıl davranacaklarını hangi oranda etkiliyor? Toplumsal sorunların gündeme gelmesinde ve çözülmesinde meydanın payına ne düşüyor?
İlk kez 1972 yılında McCombs ve Shaw tarafından tanımlanan gündem belirleme yaklaşımı, medyanın insanların ne hakkında düşüneceklerini belirlemede son derece başarılı olduğunu ortaya koyuyor. Medya ve gücü tartışmalarına alternatif bakış açıları sunan gündem belirleme yaklaşımının ikinci aşama çalışmaları ise, bundan daha da fazlasının mümkün olabileceği ve medyanın tutumları, hatta davranışları ya da yönlendirebileceği iddiasını araştırıyor. Medya etkileri anlamında üzerinde en fazla araştırma yapılan yön olan gündem belirleme çalışmalarının nereden nereye geldiğinin görülmesi anlamında bu çalışma, Türkiye'deki medya ve gücü tartışmalarına ve bu konudaki geleceğe yönelik çalışmalara zemin hazırlayarak ışık tutuyor.




238 sayfa, Ciltsiz. hamur, ISBN: 975-8156-44-6; Boyut: 14cm x 21cm; Baskı Tarihi: 2001
Özgün Dili: Türkçe

Hiç yorum yok: