İletişim Fakültesi, Yeni Medya, Gazetecilik, Habercilik, Yakınsak Medya, Görsel İletişim Tasarımı
3 Kasım 2009 Salı
basının siyasetle olan ilişkisi
Dünyada ilk gazetenin veya yayının yayınlanmaya başlamasından günümüze bütün ülkelerde, basının siyasetle olan ilişkisi her zaman varlığını korumuştur. Bu bütün ülkelerde farklı zamanlarda ve mekanlarda tartışmalara neden olmuş, bu konu üzerine kitaplar yazılmış, araştırmalar yapılmıştır. Bu kapsamda basının kamuoyu oluşturma gücü devam ettiği müddetçe varlığını sürdürecektir ve tartışmalara neden olacaktır.
Devlet bürokrasisinin iktidar aygıtlarını eline tuttuğu ülkelerde, kitle iletişim araçları üzerinde uygulanan ve genellikle resmi sansürle desteklenen tekelci denetim, iletişim araçlarının egemen seçkinlerin amaçlarına hizmet ettiğini açıkça gösterir. Kitle iletişim araçlarının özel sektöre ait olduğu ve resmi sansürün bulunmadığı ülkelerde ise propaganda sisteminin işleyişini fark etmek çok daha zordur. Bu durum özellikle kitle iletişim araçlarının sıkı bir rekabet içinde olduğu, belli aralıklarla şirketlerin ve hükümetlerin yolsuzluklarını hedef alıp bunları ortaya çıkardığı ve kendilerini genel toplum çıkarının ve konuşma özgürlüğünün yılmaz savunucuları olarak sergilediği ülkelerde geçerlidir.
(Edward S. Herman, Noam Chomsky, “Medya Halka Nasıl Evet Dedirtir”, 2. Baskı, İstanbul, Minevra Yayınları, 1999, s.21.)
kenan evren duman
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder